VIDEO: Škoda Octavia IV svjetska premijera u Nacionalnoj galeriji u Pragu uz jazz i Češku filharmoniju, 60 godina i 6,5 milijuna prodanih primjeraka velika su obaveza za najprodavaniji češki auto

700 izabranih uzvanika na svjetskoj premijeri u Pragu na Trade Fair Palaceu sinoć je nazočilo spektakularnoj prezentaciji četvrte generacije Škode Octavije koja donosi niz naprednih tehnologija i drugih iznenađenja. Cijeli svijet je mogao promatrati češku automobilsku revoluciju direktno preko live streama


ŠKODA OCTAVIA IV digla na noge cijeli svijet, a izabranih 700 gostiju, među kojima je bilo i mnogo VIP-ovaca, bilo je prisutno u ponedjeljak navečer u Sajmu palača Nacionalne galerije u Pragu kako bi vidjeli kako ŠKODA predstavlja ŠKODU OCTAVIA četvrte generacije. Najprodavaniji ŠKODA uprizorio se uz zvukove "Opusa OCTAVIA", posebnog djela koje je za tu priliku sastavio jazz glazbenik Jesse Milliner, a u izvedbi Češke filharmonije i gudačkog trija Time for Three. Tisuće obožavatelja pratili su prezentaciju putem interneta putem live stream-a

VIDEO: Škoda Octavia IV svjetska premijera u Nacionalnoj galeriji u Pragu uz jazz i Češku filharmoniju, 60 godina i 6,5 milijuna prodanih primjeraka velika su obaveza za najprodavaniji češki auto Škoda press
12. 11. 2019

OCTAVIA oduševljava dizajnom i inovativnim tehnologijama, a posve su novi head-up display, tehnologija shift-by-wire i Ergo sjedala prilagođena. Od pogona valja izdvojiti široku paletu, no začudilo je izostajanje električnog pogona u najpopularnijoj i najprodavanijoj Škodi svih vremena. Od pogonskih sklopova tako stižu plug-in-hibridni pogon, blagi hibridni i učinkoviti benzinski, dizelski i CNG motori. Škoda je postala još većom, a dizajn je naprosto emotivniji, kako kažu. i još emotivniji dizajn. Unutrašnjošću dominira višeslojna nadzorna ploča, svojevrsni ogromni displej na kojem se projiciraju brojne funkcije.

Češka limuzina još je bolja, prostranija, sigurnija, "povezanija elektronski" i emotivnija nego ikad. S četvrtom generacijom bestselera, ŠKODA je dostigla nove vrhunce. Ima još veći prtljažnik, a novi koncept interijera kombinira izvrsnu količinu prostora i izvanrednu funkcionalnost s visokokvalitetnim materijalima i pametnim detaljima. Inovativna povezanost i novi sustavi pomoći podižu udobnost i sigurnost na još višu razinu.

Bernhard Maier, čelnik ŠKODA AUTO CEO izjavio je na glamuroznoj prezentaciji u Pragu: - „Za ŠKODU je OCTAVIJA od ogromne važnosti. Zbog toga smo potpuno preradili ovaj automobil. Rezultat je najbolja OCTAVIA svih vremena - još je prostranija, praktičnija i sigurnija nego ikad prije. Otkrivajući svoju najnoviju generaciju upravo u vrijeme 60. obljetnice, napravili smo veliki korak naprijed. OCTAVIA je značajno pridonijela pozitivnom razvoju tvrtke i branda. Tijekom posljednjih šest desetljeća Uvjeren sam da će nova generacija igrati svoju ulogu u održavanju ovog pozitivnog razvoja."

Točno prije šezdeset godina pojavila se prva OCTAVIA. ŠKODA je sada već daleke 1959. predstavila prvu generaciju i to još u socijalizmu. I ona je bila tada socijalistička automobilistička avangarda, no prva Octavija pod dirigentskom palicom Nijemaca i Volkswagena ugledala je dan 1996. i to isto tako u Pragu! Četvrta generacija ima težak zadatak, je Octavija je do sada prodano u nakladi od više od 6,5 milijuna primjeraka. Najprodavanija je ŠKODA i prava je ikona dugi niz godina, kako u Češkoj, tako i na brojnim drugim tržištima širom svijeta. Razlozi za to su očiti: odlikuje se modernim dizajnom i modernom tehnologijom, učinkovit je, izuzetno praktičan i kvalitetan; nudi izuzetne količine prostora i vrhunsku vrijednost za novac. Razlozi za to su očiti: odlikuje se modernim dizajnom i modernom tehnologijom, učinkovit je, izuzetno praktičan i kvalitetan; nudi izuzetne količine prostora i vrhunsku vrijednost za novac.Nova OCTAVIA je dodatno narasla i zahvaljujući novim proporcijama i najnovijim dostignućima u dizajnerskom jeziku ŠKODA još je emotivnija i dinamičnija od svoje uspješne prethodnice. Kod duljine od 4.689 mm, hatchback je 19 mm, a COMBI 22 mm duži od modela treće generacije. Širina mu se povećala za 15 mm. COMBI-jev kapacitet prtljažnika, koji je najveći u segmentu, povećan je za 30 l na 640 l. Hatchback ima kapacitet od 600 l - 10 l više od prethodne generacije. Nova prednja pregača i oštrija britva, uža nova svjetla vizualno su oduševljene i imaju LED tehnologiju za kratka svjetla, duga i dnevna svjetla kao standardnu ​​opremu. Stražnja svjetla, kočnice i svjetla za maglu također koriste LED tehnologiju. Novo dizajnirani, plitki krovni nosači naglašavaju izduženu siluetu OCTAVIA COMBI, dok hatchback izgleda gotovo kao coupé. Aluminijski naplatci dimenzija do 19 inča daju svim izvedbama modela snažan izgled. Kristalno crna, Lava plava i Titanijum plava novo su dodane asortimanu boja; Chrome i Dynamic paket su dodatni dodaci.

U novo dizajniranom interijeru, OCTAVIA nudi novi upravljač s dva kraka, koji se može grijati kao opcija i - ako je naručen kao multifunkcionalna varijanta - dolazi s novim upravljačkim tipkama i namotanim kotačićima za pomicanje, što vozačima omogućuje ukupno upravljanje 14 različitih funkcija bez skidanja ruku. Nadzorna ploča, koja je također redizajnirana, modularna je i raspoređena na različitim razinama, a sadrži veliki, slobodno stojeći središnji zaslon. Središnja konzola je elegantna, neopterećena i ukrašena kromiranim detaljima - kao i nove obloge i ručke na vratima. Novi i mekani dodiri daju unutrašnjosti vrhunski izgled, dok nova LED ambijentalna rasvjeta pruža poseban vizualni dodir ulazna vrata i nadzornu ploču tako što ih neizravno osvjetljavate u izboru od deset različitih boja - čak i u raznim bojama po želji. Također se mogu odabrati i koordinirani scenariji rasvjete.

Ergo sjedala posebno prilagođena leđima, koja između ostalog nude i funkciju električne masaže, po prvi su put dostupna u ŠKODA. U gornjoj verziji također se mogu prozračiti i nositi pečat odobrenja Njemačke kampanje za zdravije baze. Opcijski prednji zaslon je još jedan prvi za ŠKODA. Projektira najvažnije informacije poput brzine, navigacije, otkrivenih prometnih znakova i aktiviranih sustava pomoći vozaču izravno na - po izboru grijano - vjetrobransko staklo. 4,2-inčni višenamjenski Maxi DOT 16-boja zaslona standardno je dostupan. Tri-zona Climatronic debitira u listopadu OCTAVIA. Pomoću opcionalnog sustava za ulazak bez ključa (KESSY), sada se prvo može otvoriti bilo koja od četiri vrata automobila. Standardna oprema također uključuje električne bočne prozore i elektromehaničku parking kočnicu. ŠKODA OCTAVIA sada je dostupna i s akustičnim bočnim prozorima sprijeda, koji još više smanjuju buku na cestama u kabini.

Nova OCTAVIA prva je ŠKODA koja koristi tehnologiju shift-by-wire za upravljanje DSG-om, a koja elektroničkim putem odabire izbor vozača u prijenosu. Umjesto poznate ručice DSG-a, na središnjoj konzoli nalazi se novi upravljački modul s malim prekidačem za odabir za odabir načina vožnje, kao i gumb za način parkiranja. Inovativna puna LED matrična svjetla dostupna su kao opcija, omogućujući vozaču da stalno ostavlja duga svjetla bez zasljepljivanja ostalih sudionika u prometu. Potpuna stražnja LED svjetla koja sadrže kristalne elemente i dinamičke pokazatelje još su jedna opcija. Čitav niz novih sigurnosnih sustava kao što su pomoć pri izbjegavanju sudara, pomoć pri skretanju, upozorenje o izlasku i lokalna funkcija upozorenja u prometu također debitiraju na ŠKODA. Ostale nove značajke za OCTAVIA uključuju pregled prostora, bočni dodatak i prediktivni tempomat, koji - zajedno s ažuriranom verzijom prepoznavanja prometnih znakova i daljnjim poboljšanim sustavom za pomoć trakama, kao i pomoć u zastoju u prometu i pomoć u nuždi - čini sveobuhvatnu pomoć u putovanju sustav. Upotrebom ručne prepoznavanja, ovaj sustav također provjerava je li vozač dosljedno dodiruje volan. Do devet zračnih jastuka, uključujući zračni jastuk za koljena vozača i stražnje bočne zračne jastuke, štite putnike u slučaju sudara.

Nikada prije OCTAVIA nije bila tako učinkovita, ekološka i dostupna s toliko alternativnih pogonskih sklopova kao u svojoj četvrtoj generaciji. Po prvi put, line-up uključuje plug-in hibrid, OCTAVIA iV. Neki od benzinskih motora, koji su dodatno optimizirani, sada su opremljeni inovativnom blagom hibridnom tehnologijom, dok dizelski motori dolaze iz najnovije generacije EVO-a i emitiraju do 80 posto manje dušičnog oksida. Širok raspon pogonskih sklopova isporučuje se od 81 kW (110 PS) do 150 kW (204 PS). Sa 17,7 kg prirodnog plina (CNG) u svojim spremnicima, OCTAVIA G-TEC može prijeći do 523 km u svom ekološki prihvatljivom i učinkovitom načinu rada na CNG. U OCTAVIA iV, benzinski motor 1.4 TSI i električni motor isporučuju kombinirani učinak snage 150 kW (204 PS). S kapacitetom od 37 Ah, koja osigurava 13 kWh energije, visokonaponska litij-ionska baterija omogućuje potpuno električni domet do 55 km u WLTP ciklusu. Varijante eTEC-a opremljene najnovijim benzinskim motorima 1.0 TSI ili 1.5 TSI generacije EVO odlikuju se blagom hibridnom tehnologijom kada su opremljeni DSG-om. Korištenjem 48-voltnog pokretačkog motora s remenom i 48-voltnom litij-ionskom baterijom moguće je povratiti energiju kočnice, podržati motor s izgaranjem pružajući mu električni poticaj i obali s motorom u potpunosti isključenim. Dizelski motori EVO primjenjuju novu obradu "dvostrukog doziranja" ispušnih plinova, gdje se AdBlue® ubrizgava posebno ispred dva katalitička pretvarača koji su postavljeni jedan za drugim. Dinamična kontrola podvozja, uključujući način vožnje, koji je opcionalan, sada dolazi s klizačkim upravljanjem u različitim režimima vožnje, omogućujući vozaču da promijeni pojedinačne parametre, poput ovjesa, prigušivanja i upravljača ili rad DSG-a prema njihovim željama.

OCTAVIA nudi izbor četiri infotainment sustava najnovije generacije s ekranima od 8,25 do 10 inča. Nekim od njih možete upravljati kontrolom gestama ili glasom putem digitalnog asistenta Laura ŠKODA. Vrhunski Columbusov infotainment sustav može - po prvi put - prikazati karte navigacijskog sustava u zoomu različitog nivoa od 10,25-inčnog virtualnog kokpita (koji je, usput rečeno, također poboljšan, čineći još je korisniji). Ova se nova funkcija može prilagoditi inovativnim klizačem osjetljivim na dodir smještenim ispod zaslona, ​​koji se također može koristiti za kontrolu glasnoće. Zahvaljujući ugrađenom eSIM-u, OCTAVIA je uvijek na mreži; pristup najnovijim mobilnim mrežnim uslugama ŠKODA Connect uvijek je moguć. Tu se ubraja eCall, koji je u EU-u obvezan, sveobuhvatan daljinski pristup vozilima i aplikacije za zabavu podržane mrežnim podacima. Automobil sadrži do pet USB-C priključaka za punjenje ili spajanje medijskih uređaja i USB štapića, od kojih se jedan može po želji smjestiti u gornju konzolu iznad retrovizora. Stariji uređaji s USB-A 3.0 priključkom mogu se lako povezati pomoću USB-C u USB-A 3.0 adaptera iz ŠKODA Originalne dodatne opreme. Nadalje, pametne telefone možete puniti induktivno, koristeći opcijski telefonski okvir. Konačno, akustički optimizirani interijer i novi opcijski CANTON zvučni sustav osiguravaju savršen audio doživljaj.

Za dizelske automobile, asortiman karakterističnih značajki Simply Clever sada uključuje i prikladnu cijev za punjenje AdBlue®, koja omogućava punjenje i mlaznicom pumpe za teretna vozila. Sa stražnje strane, dva džepa za pohranu pametnih telefona na naslonu prednjih sjedala debitiraju u ŠKODA. Sleep paket za stražnje sjedalo sada je i dodatni dodatak za OCTAVIA COMBI. Osim toga, nova sjenila na stražnjim bočnim prozorima omogućuju blokiranje svjetla. Ispod poklopca prtljažnika nalazi se višenamjenski džep za pohranu i u hatchbacku i u OCTAVIA COMBI; potonji će se također nalaziti s automatskim uvlačenjem poklopca tereta. Spremište s kišobranom i ručnom četkom na ulaznim vratima je novo. Lijevak integriran u poklopac spremnika za pranje vjetrobranskog stakla još je jedna nova značajka OCTAVIA-e.

Članak je također dostupan u tiskanom izdanju magazina Start, koji je u prodaji od 12.07.2019.

PRETPLATITE SE!

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.