Strujni udar na hrvatskim cestama - napokon stigao i Renault, najveći prodavatelj elektroauta u EU-u

Zoe, Twizzy i Kangoo napokon su tu, a vrijeme kada kupci nisu htjeli baterije na leasing, kad ih nije zadovoljavala mala autonomija, kada su se pribojavali maloga broja punionica je za nama. Tako tvrde u Renaultu

Strujni udar na hrvatskim cestama - napokon stigao i Renault, najveći prodavatelj elektroauta u EU-u Romeo Ibrišević
29. 6. 2017

U državi gdje nema dovoljno ni AC ni DC punioca, gdje su standard i ekološka osvještenost na iznimno niskim razinama, gdje država već gotovo dvije godine nije odobrila ni kunu poticaja za kupnju vozila pokretanih obnovljivom energijom..., nije nimalo čudno što je ponuda takvih auta ograničena. Tako je bilo sve do jučer, jer napokon je stigao i Renault. Najveći prodavatelj elekroauta u Europi stigao je u Hrvatsku na velika vrata. Predstavio je gotovo sve svoje modele, od gradskoga Twizyja, preko najpopularnijeg europskog strujaša RenaultaZoea, pa sve do dostavnoga Kangooa koji je opremljen isključivo elektromotorima. Uza sve navedeno iz Renaulta govore i o drugim problemima s kojima su se susretali prilokom donošenja odluke o implementaciji vrhunske i moderne tehnologija na naše prometnice.

Kupci nisu htjeli baterije na leasing, imali su teške psihološke barijere u vezi s dosegom te sasvim opravdano plašili su se slbih mogućnosti punjenja i premaloga broja punionica. Sada je bitno bolje i proizvođači žele i ovdje zauzeti vodeću poziciju u segmentu elektroautomobila. Hoće li im to poći za rukom uvelike ovisi i o državi a ona s previše podrozenja i nerespektiranja Europske komisije koja je svima članicama naložila da u samo nekoliko godina dosegnu 20-postotno učešće vozila na obnovljive izvore energije!  Daleko smo i od toga, no treba znati kako su sankcije za one koje ne dostignu takve brojke iznimno velike, a kako je EU osigurao novac za takvu namjenu. Sve dakle ovisi o sposobnosti hrvatske birokracije da privuče adekvatne poticaje. No, hoće li biti i kakvih poticaja u skoro vrijeme nitko ne želi službeno kazati. Govori se tek da bi model protežiranja hibrinih vozila trebao ustupiti mjesto električnim i svima koji ne ispuštaju štetne plinove.

Renault Zoe, "štosni četverokotač" Twizy te Kangoo Z.E. Renaultovi su udarni aduti u prvo vrijeme u nas. Zoe je redizajniran i ima nova svjetla, naplatke, ukrase na vratima i ono najznačajnije, ima dvostruko veći doseg. Baterije su ostale iste veličine, ali sada su spremne za doseg 300 kilometara. Zoe je usporediv s Cliom. Dolazi s elektromotorima snažnim 65 ili 68 kW i baterijama od 22 ili 40 kWh. Do stotke motor s 225 Nm okretnog momenta dolazi za 13,2 sekunde i dosiže maksimalnih 135 km/h. Cijena je, ovisno o paketu opreme, između 231.900 i 291.400 kuna. Da je poticaja od 70.000 kuna, kakvih je bilo još do prije 18 mjeseci, dalo bi se razmišljati o kupovini takvog auta. Tim više jer troškovi energije su i osam puta manji nego kada je riječ o konvencionalnim autima, a troškava servisa gotovo ni nema!

Twizy je više skuter nego auto! Dostupan je u dvije verzije - 45 i 80, koje označavaju i maksimalnu brzinu. Za vožnju slabijga ne treba vozačka dozvola za B kategoriju. Već i i 15-godišnjaci mogu ga voziti, ne treba ni kaciga, a može se ukrcati i suvozač. Dugačak je 2,34,  aširok 1,24 metra - idelan je za grad. Twizyev je doseg 80 km. Cijena je od 76.900 do 106.900 kn.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.