Struja za veliki come back legendarne Četvorke koja slavi 60. rođendan. Ono što su traperice bile među odjećom to je Renault 4 bio među autima

Luca de Meo, šef Renaulta zna što radi, a baš kao i Petica, tako bi i Četvorka trebala stići ponajprije u elektrificirnom izdanju i trebala bi biti među jeftinijim elektroautomobilima. Nikako skuplja od 150.000 kuna! Pierre Dreyfuss, čelnik Renaulta od 1955. i bivši francuski ministar gospodarstva i političar, predstavljajući pred točno 60 godina Renault 4 izjavio ja kako je novi francuski auto isto ono što su traperice među odjevnim predmetima! Dizajniran je kako bi privukao raznoliku publiku, najšire moguće mase. U početku se prodavao kao karavan, a Četvorka je postala globalno prepoznata kao prvi hatchback na svijetu. Koliko god se u Volkswagenu hvalili da je to bio Golf, a u Italiji da taj atribut pripada Alfi Sud, Francuzi su legitimni zaštitnici patenta zvanog hatchback!

Struja za veliki come back legendarne Četvorke koja slavi 60. rođendan. Ono što su traperice bile među odjećom to je Renault 4 bio među autima Renault Press
5. 2. 2021

Nakon serijske proizvodnje od preko osam milijuna primjeraka, u razdoblju od četiri desetljeća, skromni Renault 4 razvio je globalnu sljedbu koja traje i danas. Stoga nimalo ne čudi odluka o "povratku" kultnog automobila koji je ostavio dubok pečat. Luca de Meo, novi šef Renaulta od 1. srpnja 2020. duboko je svjestan tradicije kompanije, a ima i utakmica iza sebe. Bio je on prvo PR u Alfi, Fiatu, pa VW Grupi, posebice u Seatu, a i u Toyoti je ostavio veliki trag i pravi je mačak automobilnosti. Stoga nimalo ne čudi što je iz "naftalina" izvukao dvije legende. Pred koji tjedan promovirao je skori dolazak Le Cara, božanstvene Petice, a eto sad i Četvorke. Iste one koja je nakon Zastave 101 godinama bila najzastupljeniji auto i na našim cestama. Nimalo čudno, jer proizvodila se samo 65 km od Zagreba, u Novom Mestu, u joint venture poslovnom socijalističko-kapitalističkom odnosu Francuske i Jugoslavije. Legendarna "Katrica" bila je izbor svih onih koji se ipak htjeli malo izdvojiti iz mase koja je uglavnom vozila Fićeke, Zastave 101, Yugače... Osim u Sloveniji izrađivana je u još desetak zemalja i prodavana je širom svijeta i prava je francuska automobilska ikona. Proizvodila se punih 31 godinu. Veličine motora kretale su se od 600 cm3 u prvim automobilima do 1,1 l u konačnim GTL modelima. Izlazna snaga bila je niska, ali s ne više od 600 kg za potiskivanje. 2021. obilježava se 60. obljetnica Renault 4L, nevjerojatne priče o uspjehu. Prodavan je u više od stotinu zemalja tijekom tri desetljeća. Model 4L nije samo automobil, već prava istinska ikona. Luca de Meo zna što radi, a baš kao i Petica, tako bi i Četvorka trebala stići ponajprije u elektrificirnom izdanju i trebala bi biti među jeftinijim elektroautomobilima. Nikako skuplja od 150.000 kuna!

U povodu 60. obljetnice osmišljen je službeni program s brojnim događanjima koja će se održati 4. i 14. dana svakog mjeseca na društvenim mrežama, a uključivat će ekskluzivan sadržaj koji su izradili fanovi za fanove, među ostalim intervjue s kolekcionarima i slavnim osobama. Cilj je svih tih događanja prisjetiti se povijesti automobila koji je obilježio svoju eru.

Zahvaljujući statusu simbola pop kulture, taj je automobil iz prošlosti istovremeno i automobil današnjice, a zašto ne bi postao i automobil budućnosti? Službeni program mogao bi se mijenjati ovisno o razvoju situacije, a na lokalnoj razini mogao bi biti popraćen i dodatnim aktivnostima.

VELJAČA – Renault je za ovu obljetnicu angažirao grafičkog dizajnera i ilustratora Grega, vodećeg umjetnika u području sportskih ilustracija. Greg je kreirao više od 12 ekskluzivnih modela 4L, a kao nadahnuće poslužili su mu dizajn i okolnosti različitih era u kojima je taj maleni Renault bio popularan. Ilustracije će se objavljivati tijekom cijele godine.

U izlogu izložbenog prostora marke na aveniji Champs-Elysées, L’Atelier Renault, od 14. veljače bit će izložena inačica „Parisienne” modela 4L. Ta je inačica svima prepoznatljiva, a na karoseriji se ističe jedinstveni uzorak isprepletenog pruća.

OŽUJAK – Renault Classic, odjel zadužen za očuvanje naslijeđa marke Renault, predstavit će 30 primjeraka modela Renault 4. Za tu je prigodu osmišljena posebna scenografija na kojoj će se istaknuti 12 kultnih inačica.

TRAVANJ – Budući da je model 4L zaista bezvremensko vozilo, oduvijek je bilo omiljen dodatak za igru najmlađih, pa tako i danas... Nekoliko će influencera prikazati svoje dojmove o tom automobilu kroz zabavne kratke filmove izrađene u tehnici stop animacije. Za filmove će upotrijebiti kolekciju minijatura Renault.

SVIBANJ – Cijela kolekcija predmeta povezanih s modelom 4L, pomno odabranih i osmišljenih posebno za njegov 60. rođendan, bit će dostupna u trgovini L’Atelier Renault na adresi Avenue des Champs-Elysées 53 i u internetskoj trgovini.

Renault će u svibnju objaviti niz videozapisa u kojima će otkrivati tajne modela 4L kroz njegove različite inačice. To će biti i prilika da se prikupe priče ljudi koji su odrasli uz model 4L, kolekcionara, ali i svih onih koji su ispisivali povijest tog automobila u Renaultu.

SRPANJ – Model 4L, istinska legenda filmskih ekrana, proslavljena brojnim ulogama na velikom platnu, prostrt će crveni tepih na 74. izdanju međunarodnog filmskog festivala u Cannesu.

Izložba „4L – ikona pop kulture” započet će svoju ljetnu priču u Atelieru Renault, na najljepšoj svjetskoj aveniji. Bit će to prilika za upoznavanje novog modela 4L, ali i brojna druga iznenađenja.

RUJAN – Usluga dijeljenja vozila Zity pružit će dobrodošlicu modelu 4L na novom sastanku električnih vozila.

STUDENI – 4L kombi koji je odolijevao kiši i suncu krije još jedno iznenađenje.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.