Restart za Smart: najmanji automoil u Europi ubuduće će guditi po posve novim, dužim žicama

SVJETSKA PREMIJERA: Smart 1 je dobio potpuno novi izgled, a promijenjen je i cijeli koncept koji utjelovljuje automobil.

Zbogom zajedništvu s Renault Twingom. Smart #1 je puno više inspiriran Mercedes-Benz vozilima, a s dužinom od 4,26 metara ozbiljno se približio i kompaktima. I sve na struju, baterija od 66 kilovata, autonomija 440 km, a max. brzina i 180 km/h. Naravno u tom slučaju računajte da ćete prijeći i nekoliko puta manju kilometražu.

Restart za Smart: najmanji automoil u Europi ubuduće će guditi po posve novim, dužim žicama Mercedes-Benz
8. 4. 2022

Prva generacija pametnih vozila, koju je obilježio smart Fortwo model i donijela je potpuno novi koncept na području osobne mobilnosti. Marka pod okriljem Mercedes-Benza predstavila je automobil za pojedinca ili najviše dva putnika (nekoliko ih se rijetko vozi u automobilu odjednom), što je zahvaljujući svojim kompaktnim dimenzijama naručeno za gradsku upotrebu. Na kraju, ali ne i najmanje važno, to se često pokazalo u praksi, kada su ih vozači parkirali unatrag umjesto uzdužno na bočna parkirna mjesta, kako bi na standardno parkirno mjesto mogli parkirati čak dvoje... Novi Smart s odgovarajućim imenom #1 više nema puno zajedničkog sa svojim prethodnicima. Nestali su korijeni koje su dijelili s Renaultom Twingom, a s njim i detalji dizajna. smart #1 je puno više inspiriran Mercedes-Benz vozilima, radi puno zrelije. Istovremeno, s duljinom od 4,27 metara, snažno je narastao i već je počeo ulaziti u B segment.

Snege i baterije ne bi se posramili ni mnogo veći modeli

Ali neke stvari se još uvijek ne mijenjaju. Smart #1 ostaje vođen samo na stražnjem paru kotača i uz pomoć struje. No, elektromotor će biti daleko najsnažniji od svih svojih prethodnika, uključujući i one s oznakom Brabus. Nudit će čak 200 kilovata snage i najveću brzinu od 180 kilometara na sat. Uz to, bit će opremljen i baterijskim paketom kapaciteta 66 kilovat sati, koji će omogućiti do 440 kilometara električne autonomije – puno više nego što biste očekivali od gradskog automobila, kojeg novog smarta očito više nema.

Izlazima iz urbane sredine bit će prilagođen i set asistenčnih sustava. Uz radarski tempomat, uključivat će sustave zadržavanja trake, sustav za upozorenje na mrtvi kut, pomoćnik za zastoje u prometu, koji će raditi i u gradu i na autocesti, da spomenemo samo neke, snage do 150 kilovata, što znači da će se 10 do 80 posto kapaciteta napuniti za manje od pola sata. Naravno, automobil će biti zadovoljan i mogućnošću punjenja putem kućne utičnice, wallboxa i ostalim proširenim opcijama.

Velika pozornost usmjerena je preme umjtnoj inteligenciji

Veliki porast u centimetrima (ili čak decimetrima) će se naravno primijetiti i u prtljažniku. Broj 1 ima prtljažnik od 15 litara sprijeda te između 273 i 440 litara prostora straga, ovisno o rasporedu sjedala druge klase. Novitet donosi potpuno novo iskustvo u odnosu na svoje prethodnike. Ali s pametnim, uz sav prostorni i tehnološki napredak, to sugeriraju. Dizajneri su veliku pozornost posvetili kabini – gdje je ponovno prikazana povezanost sa trokrakom zvijezdom – a u kojoj je još više pažnje posvećeno povezivanju pametnih uređaja, vozila i vozača. Za to će se pobrinuti umjetna inteligencija, a vozač će sve postavke i ostale podatke moći spremati na svoj smart ID korisnički profil u oblaku.

 

Ove i mnoge druge usluge bit će dostupne korisniku putem 12,8-inčnog zaslona infotainment sustava visoke razlučivosti. To će omogućiti daljnje prilagodbe i personalizaciju vozačevog okruženja, uključujući ambijentalno osvjetljenje, a otvarat će se uvijek nove mogućnosti sa stalnim ažuriranjima 'mozaka vozila' (ECU), budući da će biti moguće daljinski nadograditi 75 posto njegovih podataka.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.