Veliki come back Malog diva! Kratak je samo na papiru, duži čak 22 cm od Renaulta 5!
Cijena? Od 30.990 na više, no uz poticaje koji su upravo startali ide i za 21.990 eura!!! Nekad je bio 100 posto funkcionalan, sad je 100 % fensi.
Nakon uspjeha Renaulta 5, slične nade imaju i za novi četverocilindrični motor, koji se u nekim aspektima čini čak i uvjerljivijim od svog manjeg brata.
Što legendarna "Četvorka" znači Hrvatima, ne treba posebno naglašavati. Uostalom, dugi niz godina stvarala se u Novom mestu, odakle se u svijet izvozilo preko pola milijuna četverokotača. U tvornici je radilo tada i gotovo 50 posto Hrvarta, uglavnom iz okolice Karlovca. Slično "Petici", i ova je pomalo naša.
Unatoč tome što je potpuno električni automobil, nova Četorka željela je slijediti smjernice originala, koje su prvenstveno ciljale na upotrebljivost. S duljinom od 4,14 m, širinom od 1,80 m i međuosovinskim razmakom od 2,62 m nudi iznadprosječan prostor u drugom redu, a udaljenost od tla od 18,1 cm daje mu određenu "terensku rezervu" za šljunak i snijeg.
Četvorka je dugačka 4,14 metara (+14 cm u odnosu na Peticu), kabina je komfornija i sve nekako djeluje funkcionalnije. Ono što je Captur za Clio, to je Četvorka za Peticu. Renault 5 dugačak je samo 3,92 metra, a oba su osovljena na istu platformu.
Prtljažnik mjeri 420 litara (44 litre ispod dvostrukog poda), prag mu je vrlo nizak, stražnja klupa je djeljiva, a suvozačevo sjedalo se može sklopiti u stol. Dopuštena vučna snaga do 750 kg rijetkost je u klasi i logično nadopunjuje njegovu svestranu ulogu.
Pogon će se najčešće sastojati od elektromotora snage 110 kilovata (150 KS) i baterije od 52 kWh, što donosi domet do 409 km (WLTP), ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,2 sekunde i maksimalnu brzinu od 150 km/h. Alternativa je slabija verzija s 90 kilovata (120 KS) i baterijom od 40 kWh, s dometom od 308 km (WLTP). Sve verzije standardno imaju AC punjač od 11 kilovata, dvosmjerni (V2L). Kod brzih DC punjača snaga je do 100 kW (ili 80 kW za slabiju verziju), tipičan interval punjenja od 15 do 80% traje oko 30 minuta.
Kabina je uredna i tehnološki osuvremenjena: digitalni mjerači (do 10,1'') i openR link s 10-inčnim ekranom i integriranim Google uslugama (Karte, Asistent, Play). Reno glasovni asistent (s ChatGPT-om) olakšava upravljanje vozilom i punjenje; što je još važnije, sustav dobro radi s bežičnim Android Autom i Apple CarPlayom. Akustično vjetrobransko staklo, dodatna zvučna izolacija baterije i toplinska pumpa osiguravaju zvučnu i toplinsku udobnost.
Renault 4 starta s cijenom od 30.990 eura i serijskim jamstvom od pet godina ili 100.000 prijeđenih kilometara. Serijska oprema između ostaloga uključuje automatski klima uređaj, stražnje parkirne senzore i kameru, 18-inčne kotače, sustav automatskog kočenja...
Dostupan je sa svim modernim sustavima pomoći i upozorenja te – što je najvažnije za hrvatske kupce – subvencijama. Osnovna cijena je 30.990 eura, bez subvencije od 9000 eura. Točan cjenik i oprema dostupni su ovdje.