Video: 18 mu je godina tek, "koreanac", a već kuca na vrata najboljih mega SUV automobila

TEST Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI 8AT 4WD LIMITED Nikad veći, nikad bolji, nikad opremljeniji

4. generacija modela Hyundai Santa Fe plijeni kvalitetom, upravljivošću, izradom, voznim osobinama, no i onim neizbježnim, cijenom. Korejski globalni adut, primarno smišljen za američko tržište ima baš sve atribute najboljih. Turbobenzinac s obujmom 2,4 litre nudi od 185, preko 240 pa sve do 290 konjskih snaga, a mi smo testirali 2.2 litarski turbodizelaš s osam stupanjskom automatikom od 200 KS

Video: 18 mu je godina tek, "koreanac", a već kuca na vrata najboljih mega SUV automobila Zoran Levačić
22. 1. 2019

Napisao: Sven Stažić

Hyundai ne samo da danas odlično prodaje aute širom svijeta, prodaje i one najveće i najskuplje, poput Santa Fe-a. Prodaje ih posvuda, prometnuli su se u jednog od tri najveća globalna proizvođača automobila, a postaju iznimno snažni i na američkom, najzahtjevnijem tržištu. I baš su Santa Fe nakon 18 godina postojanja i završetka 3. generacije osmislili ponajprije za SAD. To znači ništa drugo nego da su morali udovoljiti najvećim mogućim proizvodnim zahtjevima.

Uz sve to osmislili su i Genesis, brend namijenjen prije svega za američko tržište, nešto slično kao što Honda ima s Acurom, Nissan s Infinitijem i Toyota s Lexusom. Sjajna je to priča koja ih je dovela do godišnje produkcije od 10 milijuna primjeraka.

I najveći Hyundai došao je na red za korijenite promjene. Nakon punih osamnaest godina od pojave bazične prve generacije stiže sofisticirani SUV koji se da mjeriti i s najboljima u klasi i to po svemu. Nagrađivani Hyundai Santa Fe ne staje s razvojem. Nakon uspješnih intervencija na starome modelu iz prošle godine napokon je došao i posve novi najveći i najmoćniji korejski SUV. Monovolumen koji bez imalo srama parira najljućim američkim i europskim konkurentima. Doslovno svime, pa i cijenom. U 2017. Korejci su ga pokušali održati na životu osvježenim redizajnom, novim LED svjetlima, unaprijeđenim infotainmentom, novim sigurnosnim sustavima te različitim modovima vožnje.

Cijena nove osnovne verzije  Santa Fe 2.2 CRDi Style 2WD je približno 265.759 kuna, 4WD valja u ovoj verziji nadoplatiti još 15.000 kuna. Model koji smo mi testirali SANTA FE 2.2 CRDI 8AT 4WD LIMITED EDITION-GAOK bez dodatne opreme stoji 447.397 kuna. Zanimljivo kako su davanja za ovaj auto 152.874 kuna, od čega na PDV odlazi 73.630 kuna, a na PPMV dodatnih 79.244 kune. Nije baš nešto omiljen poreznicima, ponajprije zbog relativno visokog udjela CO2 (163 g/km), No on je "nađinđan" apsolutno sa svime onime što danas poznaje auto industrija.

Za godinu dana najavljena je i hibridna, a i plug in verzija. Osim novim elegantnim dizajnom i interijerom, novi Santa Fe ističe se brojnim novostima kao što su novi retrovizori s indikacijom za mogućnost skretanja, paljenje na principu push - start tipke, a tu je i daljinsko paljenje uz pomoć aplikacije Blue Link. Osim toga, nešto što će sigurno dobro doći u zimskim mjesecima su sva sjedala grijana, a kako bi doživljaj interijera bio potpun zaslužne su premium drvene obloge, ekran s dijagoalom 7 inča, koji uključuje Android Auto, Apple CarPlay i SiriusXM te dualni sustav kontrole temperature s ionizerom Clean Air.
Santa Fe pogonjen je 4-cilindričnim motorom s obujmom 2,4 litre i direktnim injektiranjem te sa 185 "konja". Dostupna je i još moćnija varijanta s 240 KS. Ako vam ni to nije dosta budite bez brige, postoji i opcija s 290 konja! Mi smo oprobali onu turbo dizelsku, 2,2 CRDI, od 200 konja, uparenu s osam stupanjskom preciznom i zadivljujućem brzom automatskom mjenjačkom kutijom. Sve to setapirano je na zavidnoj razini. Od voznih osobina, preko uglađenosti pa i do potrošnje.

Testni model pokretan je spomenutim dizelskim agregatom koji iz 2,2 litre obujma potpomognut turbom istiskuje 200 KS te 440 Nm okretnog momenta. Uparen sa 8-stupanjskim automatskim mjenjačem nudi odlična i uglađena ubrzanja na semaforima, no i kod pretjecanja. „Stotku“ hvata ispod 10 sekundi, što je s obzirom na dimenzije vozila (477cm) i masu (1.9t) te automatski mjenjač odlična brojka. Među ubrzanja su trenutna pa tako nema problema ni kod pretjecanja uzbrdo. Maksimalna brzina prelazi za neke još uvijek magičnih 200 km/h, no kod ovakvog modela to nije toliko ni važno. Četiri moda vožnje (comfort-sport-eco-smart) pronaći će svoje mjesto kod svih tipova vozača. Zamjerka koja u pravilu i nije na štetu nešto je osjetnije naginjanje karoserije prilikom bržeg prolaska kroz zavoje, a zahvaljujući odličnoj izolaciji buke rada motora ili udara vjetra te snažnog motora u kombinaciji odličnog automatskog mjenjača često ćete se uhvatiti u prekoračenju brzine, samim time možda i nešto bržih ulazaka u zavoje. 18,5 cm udaljenosti od tla Santa Fe spremno će asfalt zamijeniti i nekim poljskim putem, a u prilog tome ide i solidan pogon na sve kotače – Htrac. Santa Fe nudi i mogućnost potpunog blokiranja srednjeg diferencijala čime blago ulazi u off-road klasu, no prije nego skrenete na blatnjavi put imajte na umu kako su na vozilu 19“ alu kotači.   U praksi kako na asfaltu tako i izvan njega Santa Fe pruža maksimalni komfor svojim putnicima svim blagodatima tehnoloških rješenja.

Kako bi se poboljšala vidljivost pri očigledno velikim brzinama, u varijanti Premium implementirani su svjetla HID Xenon i panoramski krov, a za audiofile kojih je sve više tu je i audiosustav Infinity Logic7 sa 12 zvučnika, koji sadržava i QuantumLogic Surround te Clari-Fi Music Restoration Technology. Nova olakotna okolnost je i samootvarajući prtljažnik koji nakon nekoliko sekundi stajanja registrira ključ u vašemu džepu te sam započinje proces otvaranja kako bi vam maksimalno pomogao u kupovini ili drugim stvarima. U Hyundaiju su zaista mislili na sve.  

Danas se Hyundai kupuje i zbog izgleda, što se do prije nekoliko godina nije često događalo. U svakome slučaju, novi Hyundai Santa Fe bit će ozbiljan igrač u segmentu velikih SUV-ova. Uz već dokazane "vrline" glavni aduti bit će napredna tehnologija i već spomenuti dizajn. Funkcionalnost i pouzdanost ionako nikada nisu bili upitni, a prostranost izvedbe sa sedam sjedala privući će obitelji s malom djecom.

Vrsta vozila: SUV

Marka vozila: HYUNDAI

Tip vozila: SANTA FE 2.2 CRDI 8AT 4WD LIMITED EDITION-GAOK 

Snaga motora: 147kW/200KS

Radni obujam u ccm: 2199

Broj vrata: 5

Broj sjedala: 5 

Država porijekla: Republika Koreja

Masa vozila u kg:1930

Boja: Earthy Bronze.   dodatno 3120 kn

Interijer:crna - bež

Gume prednje: 235/55 R19
Gume zadnje: 235/55 R19
Širina (mm): 1890
Dužina (mm): 4770
Visina (mm): 1680
Emisija CO2 (g/km): 163

Euro norma: Euro VI

OSNOVICA ZA PDV: 294.521,77 kn

PDV: 73.630,44
Cijena s PDV-om: 368.152,21

Posebni porez na MV: 79.244,79

Ukupno s PDV i PPMV: 447.397,00 kn

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.