Novi Mercedes-Benz CLA oduzima dah, izvrsno se ugledao na CLS

Premijera novo Mercedes-Benza CLA izazvala je veliku pažnju javnosti, jer izgleda bolje nego ikad prije, nudi veću prostranosti i brojne hi-tech sustave

8. 1. 2019

Novi Mercedes-Benz CLA Coupé nije samo najemocionalnije vozilo u svojoj klasi nego je i vrlo inteligentno: od MBUX Interior Assist sučelja, koje prepoznaje geste upravljanja i nudi inteligentna rješenja u unutrašnjosti, te proširene stvarnosti za navigaciju i razumijevanje indirektnih glasovnih naredbi do ENERGIZING COACH sustava koji pruža individualne fitnes preporuke, novi CLA nudi niz pametnih rješenja.

Također postoje dovitljivi detalji što se tiče aerodinamike i novih funkcija Intelligent Drive paketa pomoći u vožnji. Dizajn ističe karakter coupéa sa svojim izduženim oblikom i dizajnerskim elementima kao što su poklopac motora s bubrezima ili stražnja registarska pločica koja je pomaknuta prema dolje. Kao takav i dalje održava status dizajnerske ikone svog prethodnika.

Mercedes-Benz s MBUX sučeljem unapređuje upravljanje automobilom i komunikaciju s vozilom od trenutka kad je predstavljena A-klasa. ”Dosegli smo novu razinu s inteligentnim sustavom pomoći u unutrašnjosti u kompaktnoj klasi, koji prepoznavanjem gesti i pokreta olakšava prirodne operacije,” kaže Ola Källenius, član Upravnog odbora kompanije Daimler AG, zadužen za istraživanja grupe i razvoj Mercedes-Benz automobila. ”To nije jedina značajka s kojom model CLA nudi visoku razinu automobilske inteligencije.”

“S prvim modelom CLA postigli smo veliki uspjeh prodavši približno 750.000 vozila te smo stvorili potpuno novi segment coupe modela sa četiri vrata,” dodaje Britta Seeger, članica Upravnog odbora kompanije Daimler AG, odgovorna za oglašavanje i prodaju Mercedes-Benz automobila. ”Novo izdanje modela CLA je dodatno inteligentno razvijeno te je još više emocionalno i sportsko u odnosu na prethodnika. U kombinaciji s novim sustavima upravljanja postavlja nove standarde u cijeloj klasi.”

Ova nova generacija kompaktnih modela doprinijela je uvelike pomlađivanju i promjeni imidža marke Mercedes-Benz. Model CLA je posebno bitan za osvajanje i zadržavanje ovih klijenata. Model CLA Coupé je na američkom tržištu predstavljen 2013., što ga čini prvim kompaktnim Mercedes-Benz modelom na ovom tržištu. U vremenima najbolje prodaje, više od dvije trećine kupaca modela CLA u SAD-u prije je vozilo konkurentske marke. U prosjeku, CLA klijenti u SAD-u su oko deset godina mlađi nego tipični Mercedes-Benz klijent. I u Europi su CLA klijenti među najmlađima u Mercedesovom portfelju.

U 2017., jedan od dva klijenta u Europi prije je vozio/la konkurentsko vozilo. Preko 75 posto europskih klijenata koji su prethodno vozili CLA kao coupe ili Shooting Brake izvedbu ponovo su odabrali Mercedes-Benz za svoje sljedeće vozilo. Ukupno, približno 750.000 prodanih modela prve generacije CLA Coupé i CLA Shooting Brake značajno je doprinijelo uspjehu ovog kompaktnog automobila.
Novi CLA također će tijekom prve godine biti dostupan i kao Edition 1 izvedba. U smislu vanjštine i unutrašnjosti, ova specijalna izvedba ograničene serije uključuje niz vizualnih detalja koji ističu njenu ekskluzivnost. Novi CLA proizvodit će se u tvornici Kecskemét (Mađarska), a na tržištu će se pojaviti u svibnju 2019.

Dizajn: čiste emocije
“Kao coupe sa četiri vrata, novi CLA intrigira svojim čistim i zavodljivim dizajnom i postavlja nove standarde DNK dizajnerskog izričaja ‘senzualne čistoće’. Impresionira svojim savršenim proporcijama, odražavajući prvu dizajnersku skicu: dugi i izduženi poklopac motora, kompaktnu kabinu, široki trag kotača s izvučenim lukovima kotača i našim tipičnim GT stražnjim krajem sa svojim snažnim prepoznatljivim ‘ramenima boce Coca Cole’,” kaže Gorden Wagener, direktor dizajna kompanije Daimler AG. “Ukratko – model CLA Coupé ima potencijal postati moderna dizajnerska ikona.”

Kombinacija duge i izvučene ulazne linije iznad prozora i vrata bez okvira modelu CLA Coupé pruža njegov nepogrešivi sportski i elegantni karakter. Prednjim krajem dominira prednja maska koja je nagnuta prema naprijed kao nos morskog psa s dugim i izvučenim poklopcem motora s istaknutim bubrezima.
Tanka prednja svjetla s nisko postavljenim poklopcem motora i prednjom maskom u obliku dijamanta sa središnjom zvijezdom stvaraju sportsko lice vozila. Dvodijelna uska stražnja svjetla i registarska pločica ugrađena u branik čine stražnji kraj modela CLA posebno širokim.

S kabinom, koja je pomaknuta unazad, sportski GT stražnji kraj postiže ravnotežu između elegancije i sportske note. Uključujući spuštene linije, precizno izvedeni bočni profil pruža zanimljivu igru svjetla i sjene. Doziranjem gornjeg oblikovanog ruba bočnih stranica omogućuje oblikovanje ekstremno mišićavih i atletskih ramena koja se protežu od lukova prednjih kotača do oblikovanog stražnjeg kraja. U ravnini s vanjskim rubom karoserije, kotači sa svojim izvučenim lukovima kotača i širokim tragom kotača utjelovljuju dinamičnost i vozilu pružaju sportsku prisutnost.

Svi elementi u unutrašnjosti posloženi su u skladu sa sveobuhvatnim dizajnerskim temama ‘visoke tehnologije’ i ‘mladenačke avangarde’ – bilo da se radi o upravljaču, operativnom modulu kvake vrata, središnjoj konzoli ili sjedalima. Kao i u A-klasi, jedinstvena unutrašnja arhitektura posebno je oblikovana avangardnim dizajnom prednje ploče: dizajneri su u potpunosti uklonili pokrov kokpita.

Zahvaljujući tome, glavni element prednje ploče u obliku krila proteže se od jednih prednjih vrata do drugih bez vizualnog prekida. Široki zaslon je u potpunosti samostojeći. Donji dio vizualno je odvojen od glavnog dijela prednje ploče s ”utorom” te kao da lebdi ispred prednje ploče. Ovaj efekt pojačava ambijentalno osvjetljenje. Još jedna istaknuta značajka su ventilacijski otvori sa sportskim izgledom turbine.


Ovjes: izuzetno agilan i vrlo udoban
I u smislu dinamike vožnje, novi CLA održava obećanje svog dizajna: široki trag kotača (dodatnih 63 mm sprijeda i 53 mm više straga u usporedbi s prethodnikom) i niže središte ravnoteže dvije su ključne značajke koje modelu CLA pružaju najviše sportske vozne karakteristike od svih modela u novoj generaciji kompakta marke Mercedes-Benz. Tehničke specifikacije uključuju odvojenu multi-link stražnju osovinu za smanjene vibracije i buku, Direct-Steer sustav kao dio standardne opreme i hidro-nosače sprijeda.

Naginjanje karoserije sprečava stabilizator većeg promjera. Kao opcija, dostupan je sustav aktivnog namještanja tvrdoće ovjesa koji vozaču pruža odabir između udobnosti ili beskompromisnog sportskog ovjesa. Ponuda kotača započinje sa 16 inča i kreće se do 19 inča, s dimenzijama guma od 205/60 R 16 do standardnih 225/40 R 19. ESP® sustav specijalno je prilagođen potencijalno visokim brzinama u zavojima i visokim performansama upravljanja modela CLA.

Jedna godina od premijere: MBUX nastavlja učiti
Prije godinu dana, MBUX – Mercedes-Benz User Experience – postao je senzacija na svojoj svjetskoj premijeri na izložbi CES u Las Vegasu. Snažno računalo, izvrsni zasloni i grafika, prilagodljivi prikazi, head-up prikaz u boji, navigacija s proširenom stvarnosti, softver koji može učiti i ”Hej Mercedes” – ključna riječ glasovnih naredbi koja proširuje konvencionalne automobilske standarde. To je način na koji Mercedes-Benz stvara revoluciju uporabe automobila i komunikaciju s njim. Sada, tvrtka sve podiže na višu razinu. MBUX Interior Assist sučelje olakšava prirodnu uporabu. Funkcija glasovnih naredbi prepoznaje tipične odgovore u rastućem broju domena. Zbog stalnog razvoja ovog sustava, također je moguće u obzir uzeti specifične pružatelje usluga za neku državu.

“U novom CLA može se iskusiti najnovija inačica glasovnih naredbi i kontrola za MBUX –Mercedes-Benz User Experience. Na primjer, glasovni asistent koji se odaziva na ‘Hej Mercedes’ može prepoznati i odgovoriti na značajno kompleksnije upite,” kaže Sajjad Khan, član regionalnog odbora Mercedes-Benz automobila za CASE i šef odjela digitalnih vozila i mobilnosti. “Nadalje, glasovni asistent više neće biti ometan razgovorom drugih putnika. Umjesto toga, odgovara samo na naredbe osobe koja je posljednja izgovorila ‘Hej Mercedes’, kako bi aktivirala sustav.”

MBUX Interior Assist: još veće iskustvo
Prepoznavanjem pokreta MBUX Interior Assist u unutrašnjost donosi dodatnu inteligenciju. Zahvaljujući inovativnoj tehnologiji, MBUX sada pruža podršku putnicima čineći razne MBUX i funkcije udobnosti lakšima i intuitivnijima. Interior Assist radi u beskontaktnom načinu rada i djeluje pri dnevnoj svjetlosti i u potpunom mraku.

Na primjer, omogućuje prilagođavanje sadržaja prikaza čim se ruka približi dodirnom zaslonu prednje ploče ili dodirnoj površini središnje konzole. Individualni elementi istaknuti su u skladu s trenutačno aktivnim izbornikom. Nadalje, sustav je u mogućnosti razlikovati želje vozača i suvozača te, na primjer, zna za čije sjedalo treba aktivirati funkciju masiranja.
Posebna značajka Interior Assist sustava je funkcija osobnih omiljenih naredbi. Njoj se pristupa držanjem ruke iznad središnje konzole s raširenim kažiprstom i srednjim prstom u obliku slova V. Na taj način se bilo koja naredba koja se može kontrolirati preko MBUX sustava sprema radi lakšeg pristupa. Jedna tipična omiljena naredba je ”odvezi me kući”. Kako je sustav u mogućnosti pouzdano prepoznati tko ga koristi, vozač i suvozač mogu čak istom položaju ruke odrediti različite omiljene naredbe.

Postoje i druge funkcije koje se mogu intuitivno kontrolirati, bez potrebe vježbanja odgovarajućih gesti i pokreta: na primjer, svjetlo za čitanje može se u mraku upaliti i ugasiti kratkim pružanjem ruke prema osvrtnom zrcalu. Ako vozač u mraku ispruži ruku prema praznom sjedalu suvozača, sjedalo će automatski biti osvijetljeno. To olakšava pronalazak predmeta koji su ostavljeni na sjedalu. Čim se ruka osobe ukloni iz tog područja, svjetlo se automatski ugasi.

“Hej Mercedes”: bolje razumijevanje i još pametniji odgovori
U modelu CLA može se također iskusiti najmodernija glasovna kontrola. I u ovom slučaju se koristi prepoznavanje sjedala sa kojeg dolazi naredba. Sustav glasovnih naredbi odgovara samo na naredbe osobe koja je posljednja rekla ”Hej Mercedes” kako bi aktivirala sustav. Zasad samo na američkom tržištu, sustav glasovnih naredbi može prepoznati i odgovoriti na značajno kompleksnije upite, na primjer: ”Koji za djecu prihvatljivi azijski restorani su u blizini, a koji nisu niti kineski niti japanski?” Tu je također rastući broj domena za koje MBUX može prepoznati kompleksna pitanja i na njih brzo odgovoriti: ove domene uključuju sport (”Hej Mercedes, kako su igrali New York Knicks?”), burze (”Kako se mijenjala cijena dionica Applea u odnosu na Microsoft?”), izračune (”Koji je korijen od 3?”) te općenito znanje (”Koliko je veliki Teksas?”, ”Koliki je udio masti u avokadu?”).

ENERGIZING kontrola udobnosti: blagostanje tijekom vožnje
ENERGIZING kontrola udobnosti povezuje razne sustave udobnosti u vozilu. Inteligentne preporuke ENERGIZING COACH funkcije iz ENERGIZING Package Plus paketa su potpuno nove. Općenito, ENERGIZING kontrola udobnosti sustavno koristi funkcije klima uređaja i sjedala (grijanje, provjetravanje, masaža) kao i osvjetljenja i glazbe te omogućuje stvaranje okruženja u skladu s raspoloženjem i potrebama klijenta.

ENERGIZING paketi: sljedeći korak inteligentne udobnosti
ENERGIZING paketi s ENERGIZING COACH funkcijom su novost. Ova usluga na osnovi inteligentnog algoritma preporučuje jedan od programa ENERGIZING paketa ovisno o situaciji i individualnim potrebama. Mercedes-Benz vivoactive® 3 Smartwatch imao je svjetsku premijeru na izložbi CES. Ako se nosi ovaj sat ili neki drugi Garmin® kompatibilni uređaj, osobni podaci kao što su razina stresa ili kvaliteta sna optimiziraju točnost preporuka. Cilj je da se putnici osjećaju dobro i opušteno čak i tijekom zahtjevnih ili monotonih putovanja. Nadalje, broj otkucaja srca koji se dobivaju iz integriranog Garmin uređaja prikazuju se na medijskom zaslonu.

Aerodinamika: inteligentno projektirana inteligentna rješenja
Na putu do serijske proizvodnje, tijekom simulacija, aerodinamika novog CLA prošla je značajno dužu fazu optimizacije u odnosu na prethodnika, prije nego što su provedena prva mjerenja s modelima u vjetrotunelu. To je bilo moguće zbog većeg računalnog kapaciteta i većeg iskustva rada sa simulacijskim alatima te njihove najbolje i najučinkovitije uporabe u razvojnom procesu.
Ključna prednost procesa simuliranja je u tome što je lakše odrediti točne proporcije oblika te proučavati učinak promjene oblika na protok zraka u drugoj točki, koja se nalazi prije ili nakon smjera protoka zraka, bez potrebe promjena na fizičkom modelu. Rezultat također postavlja standarde: A Cd vrijednost od 0,23.

Optimizacija je provedena uz usku suradnju s dizajnerima i posebno je bila intenzivna u području stražnjeg donjeg spojlera, prednje maske hladnjaka, utora svjetala za maglu (reljefni dijamantni oblik smanjen je prema kraju karoserije radi bolje aerodinamike) i visini difuzora. Potpuno su novi spojleri lukova kotača sa svojim krilcima u uzdužnom smjeru; pomažu protok zraka oko kotača uz minimalne gubitke. Fino aerodinamično namještanje provedeno je na kotačima i gumama – kako za standardne kombinacije kotača i guma tako i za takozvane aero kotače koji su tako izvedeni da se postigne najbolja moguća aerodinamika, a i da izgledaju atraktivno. Kao dio standardne opreme, u prednji dio vozila integriran je sustav zaklopki iza maske hladnjaka, koji regulira protok zraka kroz prostor motora. Skoro potpuno pokrivanje pločama podvozja uključuje prostor motora, glavnu podnicu, dijelove stražnje osovine i difuzor.

Intelligent Drive: funkcije iz S-klase
Model CLA ima najnovije sustave pomoći u vožnji s kooperativnom podrškom za vozača te time osigurava najvišu razinu aktivne sigurnosti u ovom segmentu s funkcijama koje su preuzete iz S-klase. U određenim situacijama CLA je po prvi put u mogućnosti poluautonomno voziti. Kako bi to postigao, dobro prati situaciju u prometu. Poboljšani sustav kamere i radara omogućuje mu da vidi do 500 metara ispred. Za funkcije pomoći u vožnji CLA također koristi podatke karata i navigacije. Na primjer, Active Distance Assist DISTRONIC sustav kao dio opcijskog Driving Assistance paketa u mogućnosti je u raznim situacijama pružiti podršku na osnovi rute te prediktivno i praktično namjestiti brzinu, npr. prilikom ulaska u zavoje, križanja ili kružne tokove. Također se u vozilu nalaze npr.

Active Emergency Stop Assist i intuitivno razumljivi Active Lane Change Assist sustavi.
Novi CLA standardno se oprema naprednim Active Brake Assist sustavom. Ovisno o situaciji, može učinkovito pomoći umanjiti posljedice stražnjeg sudara sa sporo kretajućim vozilima ili vozilima koja se zaustavljaju ili miruju te čak s pješacima koji prelaze cestu i biciklistima, ili ih u potpunosti spriječiti.
Active Lane Keeping Assist (također dio standardne opreme) u mogućnosti je upozoriti vozača vibracijama u upravljaču kada vozilo nehotično počne izlaziti iz vozne trake pri brzinama između 60 i 200 km/h.

Ako vozilo prijeđe punu liniju, može povući vozilo nazad u voznu traku aktiviranjem kočnica na jednoj strani. U slučaju isprekidane linije, takve intervencije događaju se samo ako postoji opasnost od sudara s vozilom u susjednoj voznoj traci (uključujući opasnost od prometa iz suprotnog smjera).
PRE-SAFE® PLUS sustav može prepoznati vjerojatni stražnji nalet na vozilo. Ako se opasnost od sudara ne ukloni, sustav također snažno aktivira kočnice vozila koje miruje, čime se smanjuje rizik od ozljeda smanjenjem trzaja prema naprijed koji je posljedica udara u stražnji dio vozila.

MULTIBEAM LED prednja svjetla: bolja vidljivost u svim uvjetima
Još jedan primjer automobilske inteligencije i prijenosa tehnologije iz luksuznog segmenta u kompaktnu klasu su opcijska MULTIBEAM LED prednja svjetla. Omogućuju ekstremno brzo i precizno te elektronički upravljano namještanje prednjih svjetala prema trenutačnim uvjetima u vožnji. Svako prednje svjetlo modela CLA uključuje 18 individualno kontroliranih LED lampi. Temperatura dnevne svjetlosti ovih LED lampi ne umara oči i ima pozitivni utjecaj na koncentraciju. Cesta ispred je precizno i odlično osvijetljena. LED High Performance prednja svjetla dodatna su opcija. Novi CLA standardno je opremljen halogenim prednjim svjetlima s integriranim LED dnevnim svjetlima. Stražnja svjetla su također dostupna s potpunom LED tehnologijom.

Pogonski sustav: start s najsnažnijim motorom
Model CLA koji je bio prikazan na prezentaciji u Las Vegasu bio je CLA 250 sa snažnim četiri-cilindričnim benzinskim motorom (165 kW/225 KS, 350 Nm) i 7G-DCT mjenjačem s dvostrukom spojkom. Tijekom početka prodaje u svibnju ove godine bit će dostupna široka ponuda dizelskih i benzinskih motora s ručnim mjenjačima ili mjenjačima s dvostrukom spojkom i 4MATIC pogonom na sve kotače.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.