Nissan Micra rođen u gradu Sv. Vlaha pod budnim okom Gospara a vrti je 0.9 litreni agregat od 90 KS - stoji od 12.660 eura i juri 175 km/h

U Nissanu su odabrali Dubrovnik za svjetsku prezentaciju jedinog Nisanna koji je bio Europski auto godine 1993. Tvrde kako su se ovaj put ozbiljno prihvatili projekta. Isprobali smo ju kod Gospara i to, začudo - po snijegu

3. 4. 2017

VOZILI SMO: Nissan Micra 0.9 IG-T * snaga 90 KS * ubrzanje 0-100 km/h  12,1 s   * najveća brzina km/h  175  * kombinirana potrošnja l/100 km  4,5  *cijena 12.660 eura

Nissan Micra je jedan od uspješnijih Nissanovih automobila, za koji se u više od 30 godina njezina postojanja odlučilo više od sedam milijuna kupaca. Zanimljivo, više od polovine prodanih vlasnike je našlo u Europi, pa nije čudno što je 1993. Nissan Micra postala prvi japanski automobil koji je izabran za europski auto godine. To je uspjelo Micri iz druge generacije. Prije nje za prvu generaciju se u Europi bilo odlučilo 888.000 kupaca, za drugu 1,3 milijuna, za treću 822.000. A onda se 2010. rodila Micra iz četvrte generacije.
U Nissanu su poželjeli globalni automobil i – pogriješili. Prilagoditi su morali izgled, pa su izradu prepustili Indijcima. Rezultat je bio je porazan, posljedično se za nju u Europi u šest godina odlučilo samo oko 400.000 kupaca.
>peta generacija
Zbog neuspjeha prethodne, za novu generaciju su se u Nissanu posla prihvatili mnogo ozbiljnije. Pri tome su, za neke možda nažalost, žrtvovali veličinu automobila. Micra nije više jedan od najmanjih predstavnika u svojemu razredu, nego je - među najvećima. U Nissanu kažu da zato što se konkurencija u manjem segmentu jako zaoštrila ciljaju na kupce većih automobila, stoga su napravili dobar i prostoran auto. Oblikovali su ga u Europi i za europske kupce. To što se novi Micro proizvodi u Renaultovoj tvornici u Flinsu, nedaleko od Pariza, a ne u Indiji, obećava mnogo.
Za Micru iz pete generacije u Nissanu kažu da je - revolucionarna. Iako je izgledom uistinu nova, moguće je uočiti oblikovanje iz “te kuće”, slijedili su studiju Sway o očuvali izrazito bočnu liniju i zanimljiv rep. Dizajn nije samo lijep, nego je sada koeficijent otpora zraka 0,29, što ju smješta u vrh razreda.
Unutrašnjost je spram prethodne također revolucionarna. I iskusno oko teško će prepoznati kako je to japanski auto. Materijali su dobri, izgled privlačan, ergonomija na zavidnoj razini. Nude se četiri unutarnje kombinacije boja, a kupci će vanjštinu moći uljepšavati posebnim dodacima. Moguće je više od 100 kombinacija, Nissan ih obećava još.
Vozačev “radni prostor” dobro je opremljen. Mjerni instrumenti su klasični, ali pregledni. Micra je od prethodne dulja 17, a šira osam centimetara, pa je udobnost dobra i na zadnjim sjedalima. Ipak, automobil kraći od četiri metra ne može ponuditi čudo, no prtljažnik s obujmom 300 litara jeden je od većih u razredu.
Drukčije je s motorima. Na početku prodaje bit će ponuđen s 0,9-litrenim turbobenzinskim trocilindričnim i 1,5-litrenim turbodizelskim motorom s četiri cilindra. Kasnije će se na tržištu pojaviti s jednolitrenim motorom bez turbopuhala. Micra je više od tone teška pa je 95 KS, koliko ih turbobenzinac ima, više nego dovoljno. Natprosječno je živahan, ali i natprosječno žedan. S dizelskim motorom nije tako, 90 konja lako se nosi. Za brze i zahtjevne vožnje “pije” oko četiri, najviše pet litara.
>izuzetno siguran
U Nissanu su se odlučili za mnogo sigurnosnih elemenata iz svojih većih modela “prenijeti” u Micru. Opremljena je sustavima upozorenja za napuštanje trake, na vozila u mrtvome kutu, u slučaju opasnosti samostalno koči, “prepoznaje” pješake.... Može biti opremljena sustavom Trace Control koji sprječava podupravljanje u zavoju. Počne djelovati kad se vozi prebrzo, ali kad sustav otkrije kako bi se kotači mogli zavrtjeti u prazno tada počne djelovati ESP. Na to upozorava grafika na zaslonu između mjernih instrumenata. Kad opazi da je prebrz vozač može voziti na gornji granici, a gume će ipak imati temeljit dodir s tlom. Vožnja je tako vrlo zabavna, natprosječno brza, a ipak sigurna.A cijena? Zasad je poznata za njemačke kupce, oni će osnovni model Micre plaćati 12.990 eura, a gotovo 400 eura jeftiniji je u Italiji. To nije malo, al je istina - auto nudi puno. 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.