VIDEO Jeremy Clarkson uzima mjeru Mati Rimcu - ekipa snova iz bivšeg Top Geara testira Concept S

Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May podno Alpa prekršili su sveto obećanje da neće ozbiljno testirati električne aute. Ni manje ni više među odabrane "električare" uvrstili su i Concept S iz Svete Nedelje, registriran u Švicarskoj

9. 6. 2017

The Grand Tour, jedna od najgledanijih serija na Amazonu, uskoro će objaviti novu, drugu ediciju emisija! Ni manje ni više nego s uratkom Mate Rimca u glavnoj ulozi

I to bez obzira na to što su pred koju godinu u najpopularnijoj automobilističkoj emisiji svih vremena, BBC-ovu Top Gearu, izjavili kako nema te sile koja će ih natjerati da testiraju električne aute. Sve pod paralom "prži dok ima benzina!" Švicarski Luzern odabrali su kao savršeno mjesto za istraživanje njima nepoznatoga. Kako će proći jedan od najbržih automobila na svijetu spravljen u Svetoj Nedelji jedva čekamo vidjeti. Britanski novinarski trolist nerijetko je kreirao sudbinu brojnih noviteta. To što Jeremy kaže u pravilu je sveto pismo i istina koja kad-tad ispliva na čistinu.

A što je dosada uspjelo Rimcu s njegovim jurilicama na električni pogon?

Šest automobila Concept_One, vrijednih po tri četvrtine milijuna dolara, već je prodano, osam će ih proizvesti prije nego što se uhvate ostvarenja novoga projekta. Prodana su dosad i dva Concepta S? Zanima vas što nas čeka?

Radno ime projekta je C2. Žele napraviti posve autonomni automobil, koji će također biti, u to smo uvjereni, itekako divlji. A to je budućnost, Concept_One je sadašnjost.

Prema prvomu konceptu (koji je bio izložen u tvorničkome prostoru još dok nije imao ime Concept_One), koji je imao 500-kilovatni elektromotor i zadnji pogon, bili su se uhvatili poprilično ambicioznoga projekta: napraviti najbolji električni supersportski automobil na svijetu. Tako je nastao Rimac Concept_One, koji ima na svakome kotaču elektromotor. Snaga je uistinu ogromna: dvaput po 300 kilovata straga i po 250 kilovata sprijeda, dakle 800 kilovata sustavne snage, odnosno 1088 KS.

Pogon sprijeda je putem reduktora okretaja prenesen neposredno na kotače, na stražnjoj osovini je ograničeni dvostupanjski mjenjač s dvjema sklopkama načinjenim iz ugljikovih vlakana.

Baterijske ćelije kupuju ondje gdje su najbolje, a iz njih baterije sklapaju sami, sa svom elektronikom. Isto vrijedi za elektromotore i elektroniku za njih i elektroniku koja nadzire cijeli auto. U tome su sjajni. Auto ima sustav All Wheel Torque Vectoring, koji samostalno kontrolira okretni moment na svakome kotaču. Putem nebrojenih senzora elektromotor u svakome trenutku po potrebi dodaje ili oduzima snagu kotaču koji u tome trenutku treba osigurati vrhunsko prianjanje na cestu.

Concept_One ima tri programa načina vožnje: sigurna vožnja, neutralni i, naravno – drifterski način za koji bismo rekli da je program za uništavanje guma.

Jeremy, jedva čekamo što ćeš kazati.

 
Slike i video: Twiter: thegrandtour #espresso_and_charge @RichardHammond

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.