Formula 1: Verstapen "iberunao" Hamiltona! Kakav samo fijasko Mercedesa koji je pod lavinom kritika zbog katastrofalnog starta na početku sezone F1

Što se to samo dešava s Mercedesom i Lewis Hamiltonom? Završio je u Imoli kao 13., a inače inferiorni George Russell, s istim je bolidom bio 4.!  Crna ovca Velikog cirkusa 2022. je legendarni sedmerostruki svjetski prvak, a Mercedes, brod koji tone napustilo je već gotovo 100 stručnjaka! Red Bull je "Srebrnoj zvijezdi" preoteo već 50 ponajboljih članova, nekad superiornog, šampionskog tima. 

Ako je netko od pilota Formule 1 totalno razočarao ove godine to je definitivno sedmerostruki svjetski prvak.

Nekonkurentan bolid i sve zbunjeniji Hamilton obilježja su srebrne momčadi na samom početku nove sezone. Nitko to nije očekivao od momčadi koja je žarila i palila Svjetskim prvenstvom. Zanimljivo, George Russell još uvijek može voziti koliko toliko i odvoziti sasvim solidne utrku. Zbog toga je salva kritika na račun Hamiltona sve veća.

Formula 1: Verstapen "iberunao" Hamiltona! Kakav samo fijasko Mercedesa koji je pod lavinom kritika zbog katastrofalnog starta na početku sezone F1 Mercedes
27. 4. 2022

Lewis Hamilton ovu sezonu sigurno nije zamišljao kako je počelo, a posebice je frapantan debakl u Imoli, na posljednjoj utrci Formule 1. Za cijeli ga je krug pretekao kasniji pobjednik Max Verstappen, što je samo učvrstilo činjenicu da je koncept ovogodišnjeg trkaćeg automobila Mercedes W13 u teškom stanju. "Ne znam nije li Lewis mislio da će biti bolje u to vrijeme 2021. jednostavno je napustio Formulu 1. Ovo pretjecanje je bilo gotovo ponižavajuće“, rekao je Helmut Marko, siva eminencija Red Bulla, o Hamiltonovoj utrci u Imoli.

 

Max Verstappen tijekom ovog pretjecanja nije doživio nikakvu radost ni zadovoljstvo. Štoviše, pretjecanje višestrukog svjetskog prvaka u nekad odličnom Mercedesovom bolidu nije ga nimalo iznenadilo:

“Ne, nisam uopće bio iznenađen, bili su prilično spori cijelu sezonu. Kad imate takvih problema s trkaćim automobilom, onda se dogodi ovako nešto. Znao sam da će se povući u sportu, jer mu nakon svega nije preostalo ništa.”

Hamilton je visio gotovo na pola utrke, iza Pierrea Gaslyja (Alpha Tauri) i Alexa Albona (Williams), a automobil mu je bio potpuno nekonkurentan.

“Ne mogu dodati ništa više, naš trkaći automobil je primjer nesretnog dizajna. Bila je to tužna utrka, daj da se toliko trudim, ništa nije pomoglo. Sad mogu otpisati naslov prvaka, sad se borim za tek za koji mogući bod u utrci", izjavio je vidno razočarani Lewis Hamilton.

Pa znate li da slijedi sad odlazak mnogih stručnjaka iz Mercedesa u druge timove? Samo Red Bull je nedavno privukao gotovo 50 zaposlenika iz Mercedesa, čime je Mercedes postao tim koji je izgubio daleko najviše stručnjaka, a unatoč tim kritičnim riječima, Mercedes inzistira da koncept automobila nije loš. Značajka mu je da sa strane gotovo da nema stranica, pa je dno drugačije oblikovano i stegnuto. To, pak, uzrokuje ogromnu količinu problema. Što, na svoj način, nije ništa loše, jer trkaći automobil Ferrari također poskakuje. No s tom razlikom da sva četiri kotača u Ferrariju i dalje ostaju u kontaktu s tlom, ali ne i u Mercedesu. Stoga problem pokušavaju riješiti malo podignutom šasijom, što pak donosi manju konačnu brzinu u zavojima.

 

Za sporiju vožnju nije kriv "flert", ali trkačima stvara i druge probleme. Posebno Georgu Russellu, koji se požalio na bolove u prsima i leđima nakon utrke u Imoli. “Kada auto jako poskakuje, gotovo mi zastane dah. Cijelo tijelo me boljelo nakon utrke, čini mi se da je flert iz utrke u utrku ekstremniji. ”

Ali zašto je Russell na četvrtom mjestu u Imoli ipak bio toliko brži od Hamiltona, koji je završio trinaesti? S jedne strane, Russell se u prošlosti stalno mučio s nekonkurentnom tehnikom i više je navikao na improvizaciju, dok je Hamilton manje bio prisiljen voziti punom snagom i tražiti kompromise zbog boljih trkaćih automobila. S druge strane, Russellov stil vožnje ipak više odgovara automobilu, jer brže zagrijava gume na radnu temperaturu, što je također jedna od slabih točaka W13. Hamilton se, međutim, ne osjeća ugodno s ovim trkaćim automobilom i većinu utrke provodi na cesti s negrijanim gumama i posljedično s mnogo manje vučne sile.

Bivši prvak Mika Hakkinen također nagađa nije li Hamilton već došao do faze u kojoj će početi tražiti svoje mjesto u nekoj od drugih momčadi.Evo što je izjavio bivši dvostruki svjetski prvak u F1:

- “To je potpuno prirodan proces za trkača koji je navikao pobjeđivati. Čak i ako tvrdi da je odan Mercedesu, negdje u mozgu mu se javlja misao da ne bi li bilo bolje promijeniti momčad. Drugo je pitanje koja bi momčad to prihvatila.”

Dakle, je li Hamilton već dosegao vrhunac svoje karijere i hoće li mu se sada sve teže boriti protiv mladih i uspješnih konkurenata?

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.