Struja kriva na masovna otpuštanja radnika! Elektrifikacija ukida radna mjesta! Ford će puno otpuštati u Europi. Broj ide preko 8000 tisuća

Prva reakcija autoindustrije na odluku EU o budućnosti bez dizelaša i benzinaca. MANJE RADNIKA, A AUTI NIKAD SKUPLJI! PA KAKO TO?

8000 otkaza za Fordove radnike u EU!

Elektroauti imaju manje dijelova i slijede otpuštanja. Auti koje pokreće struja puno su jednostavniji i proizvođači ne znaju što će sad s viškom djelatnika. Najlakše ih je otpustiti.

Europska podružnica Forda smanjit će svoje inženjersko i administrativno osoblje za čak 11%. Najviše u Njemačkoj i Velikoj Britaniji.

Ukidanja radnih mjesta nažalost su konstanta u svijetu automobila posljednjih mjeseci i godina.

Struja kriva na masovna otpuštanja radnika! Elektrifikacija ukida radna mjesta! Ford će puno otpuštati u Europi. Broj ide preko 8000 tisuća Ford
15. 2. 2023

Ni Ford očito nije imun na ovaj trend, jer se u njegovoj europskoj diviziji očekuje vrlo dubok rez. 11% radnika je, plastičnije rečeno, 3800 radnih mjesta. Posebno će biti pogođene njemačke tvornice u Kölnu i Aachenu, gdje će biti ukinuto 2300 radnih mjesta, 1700 u inženjeringu i 600 u administraciji, dok će britanska radna snaga biti smanjena za 1300 radnih mjesta, 1000 u razvoju i 300 u administraciji. U ostatku Europe posao će izgubiti još oko 200 radnika.

Kriva je u potpunosti elektrifikacija

S prelaskom na električne automobile smanjenje radne snage je na neki način logično. Elektromotori imaju manje pokretnih dijelova i manje komponenti za razvoj, pa je i potreba za radnom snagom manja. Istovremeno, elektrifikacija zahtijeva velike financijske inpute, a proizvođači rezerve moraju tražiti na drugim područjima, nažalost i u vlastitim razvojnim kadrovima.
 

Kako prenosi Automotive News Europe, Ford će zadržati oko 3400 inženjera koji će se brinuti o prilagodbi tehnologija i rješenja razvijenih u američkom dijelu Forda europskim kupcima. Kao što je rekao Martin Sander, voditelj Fordovog europskog odjela za električna vozila, polako prelazimo na svijet s manje globalnih platformi, a kao rezultat toga, potrebno je manje inženjerskog rada.
 

Prema riječima predsjednika Radničkog vijeća Benjamina Gruschkea, do kraja 2032. neće biti prisilnih otkaza, što znači znatno olakšanje za radnike, koji su svjesni da tehnologije budućnosti zahtijevaju manje radne snage.

Ne baš blistava budućnost za radnike

Bit će zanimljivo pratiti kako će se sve to odvijati u cijelom automobilskom svijetu, ali činjenica da elektrifikacija nedvojbeno ukida radna mjesta svakako je vrlo zabrinjavajuća sa stajališta radne snage i nezaposlenosti. Pogotovo u svjetlu činjenice da trenutak kada bi se proizvodnja automobila s unutarnjim izgaranjem u Europi trebala zaustaviti nije tako daleko.

Preberite si še:

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.