Možda i najbolje fotke Kraljice Elizabethe II i omiljenih joj auti! Zanimali su je automobili i voljela je sama sjesti za upravljač i to uvijek bez vozačke dozvole

Pokojna kraljica Elizabeta II. nikad nije položila vozački ispit i nije imala vozačku, jer nije bilo potrebe. SVI NAJBOLJI AUTOMOBILI OMILJENE KRALJICE.

"Babac" u Defenderu, za upravljačem i uvijek bez vozačke dozvole! Naprosto joj nije trebala, jer ona je ipak bila "Kraljica".

Možda i najbolje fotke Kraljice Elizabethe II i omiljenih joj auti! Zanimali su je automobili i voljela je sama sjesti za upravljač i to uvijek bez vozačke dozvole Land Rover / Start
12. 9. 2022

Napisao: Matjaž Gregorič

Foto: FB Land Rover / Royal family

Svi Kraljičini automobili! Princeza Elizabeta pridružila se Britanskoj vojsci 1944., u pomoćnoj teritorijalnoj službi, gdje je naučila voziti teške vojne kamione i naučila što se događa ispod haube. Znala je otkriti i riješiti probleme s neukrotivim motorima, promijeniti kotače i općenito se za volanom osjećala kao kod kuće.1948.godine dobila je Daimler DE27 kao vjenčani dar. Daimleri su u to doba bili marka izbora kraljevske obitelji, a nakon njezine krunidbe 1953. godine Elizabeta II. često je u njima vozila svoju malu djecu, Charlesa i Anne, po okolici Windsora.
 

Tek nakon poreznog skandala u koji je bio upleten predsjednik Daimlera, kraljevsko pokroviteljstvo počelo se diskretno preusmjeravati na Rolls-Royce. Prvi je bio Phantom IV 1954., a 1961. uslijedio je najnoviji Phantom V. Ovaj div od tri tone putovao je svijetom s kraljicom na njezinim redovitim turnejama i posjetima zemljama Commonwealtha. mašući sa stražnje strane raznih posebno preinačenih otvorenih krovova državne automobile, preferirala je Ford Zephyr MkII nalik mrtvačkim kolima kod kuće u Sandringhamu, odvodeći kraljicu, princa Philipa i njihove goste na brojne zabave snimanja.
 

Njezino Veličanstvo se bez sumnje složilo sa svojim suprugom da je automobil savršen poklon za 21. rođendan za njihovu djecu. Dali su princu Charlesu MGC, a princezi Anne Reliant Scimitar GTE. Za vlastitu upotrebu u Windsoru i okolici, kraljicu je privukao Rover, isprva 3,0-litreni P5, a potom P5B 3,5 limuzina, za koje se govorilo da su joj bili jedan od najdražih automobila. Kad su prestali proizvoditi, prešla je na Jaguare i Daimlere i vozila 12.000 milja u Daimleru Double Six Series III koji je imao debeli jastuk umjesto stražnjeg sjedala za razmažene, zavijajuće velške pse. Još ranije ove godine, kraljica Elizabeta viđena je u Windsoru u elegantnom zelenom Jaguaru X-Typeu noseći svoju prepoznatljivu maramu zavezanu ispod brade. Vjerojatno je kraljica bila dobro upućena u britansku automobilsku industriju. Godine 1956. obišla je sjedište Jaguara u Coventryju s princom Philipom, a 1957. prihvatila je na dar svjetloplavi Renault Dauphine tijekom posjeta Renaultovoj britanskoj tvornici za sklapanje u Actonu, u zapadnom Londonu. U 2014. također je otvorila Jaguarovu novu tvornicu motora u Wolverhamptonu.

U međuvremenu, za Zlatni jubilej svoje vladavine 2002., kraljica Elizabeta je bila u potpunosti uključena u stvaranje Bentley State Limousine, koja će je prevoziti na službenim dužnostima sljedećih 20 godina. Njezin urođeni dobar ukus došao je do izražaja kada je inzistirala na minimalnom vanjskom kromu i udobnim sjedalima umjesto luksuznih presvlaka, presvlaka od meke tkanine i neljepljive kože, te vrata koja se široko otvaraju usječena u liniju krova, što joj je omogućilo da stane potpuno uspravno kad je izlazila iz vozila.
 

Kraljica je također bila fascinirana britanskim automobilskim inovacijama. Alec Issigonis, tvorac marke Mini, bio je prijatelj njezina šogora Lorda Snowdona i neposredno nakon što je legendarni mališan predstavljen, pričalo se da je odnio tvornički svježi Mini u Windsor Great Park. Mogla je tako kao entuzijastični vozač prilično živahno voziti

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.